Opvang van kinderen in de leeftijd van 2 tot 4 jaar

Peuterspeelzaal Aventurijn

In onze school is de peuterspeelzaal Aventurijn gehuisvest. Onze Jenaplanvisie en die van deze antroposofisch getinte peuterspeelzaal hebben veel raakvlakken als het gaat om de vroege ontwikkeling van kinderen.

De peuter zet zijn eerste stapjes naar bewustwording van zichzelf en naar zijn/haar relatie met de buitenwereld. Het kind gaat 'Ik' zeggen en is langzamerhand in staat om relaties aan te gaan met andere kinderen. Wij bieden de kinderen een veilige en rustige omgeving waar hun een ruime “oefensituatie” aangeboden wordt met veel ritme en regelmaat, maar ook de nodige afwisseling.

Aventurijn biedt aan alle kinderen, tussen de 2 en 4 jaar, een fijne plek om te spelen; een plek waar het kind andere kinderen kan ontmoeten en waar het zich in vrijheid kan en mag ontwikkelen. De groepen bestaan uit 13-14 kinderen per ochtend/middag.

Ga naar de website