OnderWIJStuin

Onze school heeft het geluk een prachtige en ruime tuin te hebben van wel 600m2! We vinden het belangrijk dat kinderen leren waar hun voedsel vandaan komt en daarom hebben we de bovenste helft van de tuin gereserveerd voor de middenbouw. Samen met ouders krijgen de kinderen de kans om te tuinieren en te leren hoe ze voor gewassen moeten zorgen. Na de oogst gebruiken we de gewassen om heerlijke maaltijden te bereiden. Ook organiseren we twee keer per jaar een oogstfeest waarbij de kinderen de producten uit de hele tuin verkopen en de opbrengst gebruiken we weer om nieuwe gewassen te planten.

Het onderste deel van de tuin is verdeeld in diverse thema's zoals fruitbomen en -struiken, een kruidenhoek, wilde planten en twee vijvers met kikkers en salamanders. In de bijenstal, die ook in deze tuin staat, houdt een imker een aantal duizend bijen en verkopen we regelmatig heerlijke honing.

Verder hebben we ook nog een wei met een stal en ren waar dieren worden gehouden, zoals geiten en kippen. De kinderen verzorgen deze dieren met veel liefde.

In de zomermaanden mogen de kinderen tijdens de pauzes met diverse materialen ontdekkingen doen in de tuin.

Een paar keer per jaar, op woensdagen en vrijdagen van +/- 13.00-15.00 uur, werken we met ouders en kinderen aan groot onderhoud van de tuin. We zouden het heel leuk vinden als je mee zou willen helpen! Als je interesse hebt, stuur dan gerust een mailtje naar annemiek.dejong@floresonderwijs.nl

Wij vinden het belangrijk dat de kinderen veel in aanraking komen met de natuur want immers:

Wijsheid leidt tot verwondering (Socrates)